Финална среща на българския екип на проекта


 

Със заключителна среща между ученици, учители и родители на 26 юни 2013г. беше отбелязан финалът на проекта „EEQ The European Energy Quest”( “По дирите на Енергията в Европа” ) на СОУ „Васил Левски”, гр. Троян по секторна програма „Коменски” към Център за развитие на човешките ресурси.
 

 Сътрудничеството на най-голямото училище в Ловешка област с училища от Испания, Италия, Германия и Португалия се реализира в продължение на  две години и е обединено от темата за възобновяемите енергийни източници и за ползата от тях. Главната цел на проекта беше да се проучат източниците на енергия (традиционни и възобновяеми) във всяка една страна и да се създаде стратегическа игра на тази тема, която да се използва в часовете по география




На срещата беше представен филм, отразяващ различните дейности и инициативи на екипите от  страните- партньори. Проследен беше пътят на създаване на  стратегическатата игра за  енергията – обмислянето на  стратегия й, уточняването на  правилата й, изработването на всеки неин елемент от учениците и ръководителите,  произвеждането на част от нея от всяко едно училище. На последната среща между партньорите в южноиталианския град Реджио Калабрия тя се изиграва за пръв път между учениците от различните страни. Оказва се интересна за тях, а сред спечелилите отбори има и членове на българската група – Любослав Георгиев ( 10 а клас) и Тоня Власковска, Десислава Енчевска и Петя Добрева от 11 а клас.

Филмът отразява всяка една работна визита в страните- партньори – техническите посещения на различни видове източници на енергия, културната програма на учениците и учителите им, срещите им с традициите и с начина на живот на домакините.

Отбелязано беше голямото значение на проекта “EEQ The European Energy Quest”(“По дирите на енергията в Европа” ) за учениците, учителите и за СОУ „Васил Левски”, гр. Троян. Работата по проекти от секторна програма „Коменски” дава  на  младите хора и на преподавателите им разнообразни възможности да работят съвместно по теми, които представляват общ интерес за тях, да се срещат с връстници и с колеги от цяла Европа, да установят дълготрайни приятелства и сътрудничества.

 

Чрез проекта  учениците успяват да  приложат на практика чуждоезиковите си компетенции, да се запознаят с нови култури,  да се научат да работят в екип,  да подобрят компютърните си умения, да  срещнат нови приятели от други страни.
 

За учителите – членове на екипа по проекта това е една възможност да осъществят практическо сътрудничество с колеги от други страни, да споделят своя и да видят техния педагогически опит,  да установят трайни взаимоотношения, които да използват в бъдещи общи проекти.

 

За СОУ „Васил Левски”, гр. Троян това е  един начин да повиши авторитета си сред ученици, родители, сред образователните институции и сред местните власти. Защото днес едно училище е елитно не само ако има добри резултати на възпитаниците си в учебния процес, но и ако им предоставя отлична материална база с модерни методи и технологии на преподаване, ако им отваря вратите към Европа чрез контакт с чуждестранни партньори.

Този двугодишен период на взаимодействие и уникално международно партньорско общуване  способства за формиране у ученици и учители на ценности, свързани с общоевропейското културно пространство като толерантност, многообразие, солидарност, свобода, справедливост, доверие, образование.

Учениците и учителите от СОУ „Васил Левски”, участвали в дейностите през двугодишния период на проекта, получиха сертификати за работата си , както и документи, удостоверяващи посещенията им на държавите- партньори.


 

Розалина Русенова – директор на училището- определи като успешен дебюта на училището в работата по международни проекти, а Виолета Маркова – председател на училищното настоятелство- пожела нови успехи в тази насока.

„По дирите на енергията в Европа” вече има сертификат за отличен проект в Испания, което е най- голямото удовлетворение за екипите му от България, Испания, Италия, Германия и Португалия.


 

Няма коментари:

Публикуване на коментар